marți, 25 iunie 2013

PĂRINTELE CĂTĂLIN: CINE ESTE CENACLUL, DESPRE FACEBOOK ȘI CONCERTUL DE DUMINICĂ!


CINE ESTE CENACLUL? 
  Dacă, cineva din Bacău, din Timișoara sau din orice altă localitate ar întreba: Bine, bine, dar cine este Cenaclul Lumină Lină, ar trebui să răspundem cam așa:
Cenaclul Lumină Lină este un grup de oameni iubitori de muzică patriotică, bisericească și de bună cultură, și care la îndemnul unui om, se deplasează la sfârșit de săptămână prin toată România, vestind bucuria, dragostea de neam, de limbă română și spiritualitatea noastră autentică.
În felul acesta vă voi vorbi astăzi. Cu pace, cu gând curat și cu dorință de a înmulți mereu și mereu talantul nostru comun.

BUN ȘI FACEBOOKUL?
M-am gândit mult  la concertul de ieri. La lumina pe care a revărsat-o cenaclul. Cum a aprins el sufletele oamenilor. El, cenaclul, cu duhul său frumos. Nu vă pot scrie prea multe. Și așa intru destul de des în monolog. Internetul nu are nimic din  forța scenei și din emotivitatea concertelor. E un fel de scrisoare fără timbre. Mă și uitam la noul nostru profil,  la Facebook, realizat de Ciprian Nedelcu, cel care m-a determinat să dau o șansă acestui mod de socializare. Deși, sunt sceptic că el ar aduce ceva intens, un dialog… Felicit însă pe Ciprian pentru răbdare… Îmi seamănă la înverșunarea de a nu renunța…
  E amiază (articolul îl scriu la 13.15) Plouă greu pe Sibiu. Mă gândesc la ce a fost ieri la Cisnădie. Parcă nu am spus totul în blog. Dar, am scuza că cei care doreau mai mult să vadă, ar fi putut să fie acolo. Cu un autobuz, cu orice… Prietenii, colegii, admiratorii… A să nu uit, au fost câțiva. Bravo lor!
Apropo de FACEBOOK. Mi-am aruncat puțin privirea pe rubricile de preferințe, likes, emisiuni preferate, artiști iubiți, ai unor apropiați și am constatat un mare dezacord între ceea ce suntem noi, ceea ce exprimăm noi pe scenă și opțiunile lor din viața privată. Parcă e prea mult amestec de toate...  Ciudat, nu prea merge, nu prea se poate sluji la doi domni, la atâtea variante de viață … Mai ales că Cenaclul e foarte puțin difuzat și promovat. Oamenii, concertele, piesele…

DRAGUL PĂRINTE UCĂ!

  Dar să revenim la Cisnădie.Părintele Ucă din Cisnădie e fantastic. El a dat mereu o șansă cenaclului. Chiar și atunci când noi nu eram cunoscuți. Ne-a pus mereu biserica, săli de concerte și iubire la dispoziție. A făcut un efort capital pentru noi și oamenii i-au răsplătit curajul. Au fost ieri câteva sute. Un success de public și de entuziasm.
 Ce să vă mai spun? Parcă nu am cuvinte. Aș vrea să fie mereu așa ca la Cisnădie. Să văd lume fericită și români mai implicați în abordarea destinului national. Mai multă tărie și ieșire din egoism. Dar, vă spun, că mi-e tot mai greu să cânt pentru neamul meu și să nu vă surprindă acest lucru. Mai ales că, în mod paradoxal, cenaclul trece acum prin oarecare momente de succes, cel puțin la nivel de afluență de public și de atmosferă de spectacol. Vreau însă să regăsesc altceva, bucuria jertfei în oameni, să văd că ceea ce noi cântăm are o trimitere directă spre faptă, spre iubire, spre jertfă de sine.

DUMINICĂ, ORA 18 VIN CEI DRAGI!
  
  Duminică împlinesc patru decenii de gând, de exitență, de simțire, de speranță. Și totul se datorează lui Dumnezeu, Maicii Domnului, părinților și atâtor oameni minunați care mi-au plinit ceasurile de viață. Dar nu va fi evenimentul meu, ci al celor ce sunt cu inima lângă poporul român, lângă ortodoxie și dragoste de frumos. Voi fi cu Cenaclul, sper în formula completă, la A.S.T.R.A Sibiu. Haideți, vă rog acolo. Să cântăm împreună viitorul!