joi, 19 decembrie 2013

CENACLUL ÎNTRE SIMPLITATE ȘI PIAȚA MARE!


 ALTĂDATĂ AR FI FOST ALTCEVA... 
O scenă... Mii de lumini și aerul rece al iernii... O, măcar de ar ninge și s-ar mai îmblânzi gerul... Da, pentru că mâine seară Cenaclul Lumină Lină trebuie să facă față la un examen de capacitate și dăruire. Presa a numit concertul din Piața Mare: “Colindul bun și sfânt” și de vreo trei zile încoace mă rog la Dumnezeu să mă facă puțin mai bun ca să am îndrăzneala de a putea rost cu demnitate versurile de aur ale minunatelor noastre colinde.
Să nu credeți că dacă mergem în Piața Mare este cel mai important concert al cenaclului și al meu. Dacă, m-ați fi întrebat altădată probabil că aș fi răspuns că DA! Plin de salvă dașartă ( nu că acum m-aș fi vindecat de ea…) aș fi dorit să devin un fel de STAR, pe marile scene ale patriei… Acum, mi-e din ce în ce mai greu chiar să cânt. Pentru că, am înțeles că atât eu, cât și mulți dintre noi, ne folosim doar de credință, de patriotism, de colind, pentru a plăcea oamenilor și nu lui Dumnezeu… De aceea, îi rog mereu pe cei care vin în cenaclu, și sunt dornic de afirmare, să nu-și mai evalueze continuu locul și contribuția la concert, pentru că acesta e un semn veleitar, ci să accepte orice, chiar și statutul de a sta,uneori și numai ca simplu  décor, dacă vor să fie într-adevăr plăcuți Maicii Domnului…
MINUNAȚII TINERI PROTESTATARI
Credință au avut cu adevărat acei tineri protestatari care, la Pungești, la Alma Vii, în Piața Mare s-au ales cu dosare penale, pentru că au cerut dreptate neamului românesc.
Nu eu, nu noi care am mers prea puțin lângă ei. Dacă am fi fost consecvenți ( mă rog, noi cenacliștii avem scuza că duminicile nu am stat degeaba), am fi fost însă mereu alături de ei. Ori, amintiți-vă că multora le-a fost rușine când erau filmați și fotografiați la mars în Piața Mare. Păcatele slavei deșarte, îi făceau să se gândească la ce vor zice “ceilalți” când îi vor vedea pe ei în rândul demonstranților… Unii au venit doar că a fost Părintele Cătălin, alții doar că a fost Părintele X, dar câți oare s-au dus din proprie initiative și vara, și toamna și acum iarna…
Copiii, tinerii, oamenii aceia care demonstrau pentru Roșia Montana în schimb au fost eroici și sinceri. Și nu erau nici isihaști, nici teologi, dar practicau altruismul… Ceea ce e esential….
Ei, chiar cântau din inimă: TU ARDEAL și DEȘTEAPTĂ-TE ROMÂNE!
CENACLUL MAI ARE O  ȘANSĂ
Șansa mi-a adus-o astăzi Părintele Nicolae Cizmaș din Geacaș-Mediaș.  Dar, să vă spun întâi altceva, ca să înțelegeți mai bine, ce-I cu această șansă…În urmă cu două zile, o gripă, dar și convingerea mea că nu e corect ceea ce vreau să fac, m-a oprit de la a face planuri majore cu cenaclul. Și am tergiversat un drum promițător la București, de unde, vezi Doamne, trebuia să vin cu sacul plin de promisiuni… Mereu Bucureștiul este o mama a promisiunilor și a viselor de mărire…. Așa că, m-am îmbolnăvit și brusc m-a luminat Dumnezeu ce am de făcut…  Așa că, am hotărât ca în 2014 să creez un concert simplu al cenaclului, cum a fost el gândit la origini, cu reîntoarcere la paritatea de 50%-%0% pentru cântecele închinate neamului și pricesne.
   Deci, Părintele Nicolae a intrat azi în biros la Mitropolie și m-a invitat direct, fără ca eu să îl rog ca să merg în 16 Martie în parohia sfinției sale cu cenaclul. Am acceptat, mai ales că deja am patru proiecte simple și frumoase. Unul va fi la Gura Râului, la școală, unde domnul director Motronea, a hotărât să facem o educație patriotică printr-un concert, în care și elevii, și noi să povestim prin versuri și cântece, faptele de eroism ale poporului roman. Acțiunea va fi în februarie. Mai sunt concerte la Târnava și în 9 noiembrie la Cluj-Napoca, dar repet, ne vom reîntoarce prin ele la simplitate. Atât noi cei ce cântăm, cât și cei ce ne vor asculta…  Cu acțiuni directe în locuri simple, acolo unde au mai rămas românii adevărați.

Așadar, evenimentul dinPiața Mare este doar un evniment și atâta tot. Îl vom respecta, ne vom dărui și vom ruga pe Dumnezeu să fie mereu și mereu aproape de noi. 

 MULȚUMESC 
ÎN MOD SPECIAL, TINERILOR PROTESTATARI,  ANTI PROIECT ROȘIA MONTANA,  CARE, ÎNTR-UN MINUNAT SEMN DE RECUNOȘTINȚĂ ȘI COMUNIUNE AU FĂCUT PE MIJLOACELE LOR DE SOCIALIZARE PROPAGANDĂ CONCERTULUI  NOSTRU DE MÂINE!
.