luni, 9 decembrie 2013

CENACLUL LA CENTRUL DE PLASAMENT-AGÂRBICIU (215)


 Agârbiciu. Centrul de plasament. Ne strângem câțiva colegi și hotărâm să mergem acolo, la acei copii suferinzi pentru lipsa părinților, dar nu și a iubirii...

   Zice Mântuitorul: „Ce folos dacă-i iubiți doar pe cei ai noștrii?”... Și parafrazând, aș spune, ce folos dacă mergem la servici și chiar dacă trudim din greu, când facem acest lucru tot pentru interesul nostru imediat și, bineînțeles a celor cu care compunem viața? Ce folos că avem căștiguri, mai mari sau modeste, dar nu investim și în cele ale aproapelui. Și nu în al aceluia cel mai aproape de noi?
   Ploua pe drum. Ploaie blândă de decembrie... Iar la Agârbiciu, când am intrat în Centrul de Plasament, parcă ploua cu steluțe. Doamna director Valeria, era extrem de bucuroasă. Fremăta, ca și organizatorii acestui eveniment, niște credincioși din Sibiu, care au ținut să le rămână darul( au oferit copiilor pungi și alimente) anonim.
   
   În Sala de mese, de la demisolul clădirii, domnea o stare de emoție și sărbătoare. Copiii ne așteptau cu colinde și poezii. Unii își confecționaseră aripioare de îngerași, dar parcă toți puteau în acel moment, să zboare... Ce a urmat e greu de redat  Au fost adorabili. Și noi, am încercat să le răsplătim gestul cu un program de colinde calde și pline de optimism...

Ne-am despărțit cu greu. Copiii ne ajutau la împachetat aparatura. Și un dulce: “Să mai veniți!” Le-am răspuns fără ezitare: “Vom reveni, cu drag și de iepuraș!” Dacă am promis…