duminică, 6 iulie 2014

TÂRNAVA MERGE SIGUR CĂTRE RAI! CONCERTUL 245!


Ora 20... Sunt epuizat, și eu și toți colegii mei. Tocmai am sfârșit un alt minunat concert... La Târnava-Mediaș, satul cu sute de inimi minunate... Îmi răsună în ureche ca un destin, un refren de care, parcă nu mă mai pot desprinde: “Hai, hai, inima mea/Hai să mergem către RAI”... Și modul în care publicul a cântat-o, făcându-ne să o repetăm la sfârșitul concertului...
Un concert și greu, și minunat... Greu până în momentul în care ne-am desprins de monotonie. Și noi, cei de pe scenă, și publicul din Piața Mare a comunei. După pricesne și cântece de suflet, am dat semnalul de trezire: “Hai să nu mai fim așa... Hai să ne trezim, ca români, ca țară, că oameni ce caută pe Dumnezeu!” Și publicul a început să se comporte într-un mod minunat... Au luat parcă foc. Au cântat mai cu viață și cu mai multă speranță. Iar cântecele patriotice ne-au retrezit ideea că încă mai putem avea demnitate națională și duh ortodox.
Gazdele s-au pregătit foarte bine pentru acest eveniment. Familia Alb, domnul primar Norbert Pleiner și toți ceilalți au pus umărul la o acțiune cu bună mireasmă creștină și națională. Au
amplasat o scenă în centrul localității, au adus bănci, au chemat oamenii la bucurie și ne-au adresat la sfârșit cuvinte frumoase și greu de uitat. Au lăcrimat, au vibrat, ne-au sprijinit și ne-au răsplătit cu dragostea lor.
Publicul a fost cald. Oamenii simplii din popor, dar suflete mari. Parcă desprinși din tablourile vechi, acolo unde mai vezi țărani autentici, oameni iubitori de glie, de țară și de tricolor...
Nu pot să fac o cronică specială pentru acest eveniment. S-a terminat după două ore și jumătate  de iubire și mă simt parcă nepregătit să scriu cuvinte deosebite. Îmi ard degetele pe tastatură, poate obosite, poate mirate, poate întrebătoare: Oare chiar a avut loc, acest concert? Mergem spre casă și ne pare rău că nu mai suntem în Târnava. Așa cum spunea la sfârșit venerabilul Părinte Halmaghi: “Pleacă înapoi Cenaclul și deja am o urmă de tristețe, mai ales că nu știu de unde-și culeg energia aceste suflete minunate, acești soldați ai lui Hristos...
Eu îndrăznesc să spun că numai Maica Domnului ne-a dat ceea ce avem și datorită ei suntem, ceea ce suntem. Altfel nu se poate nimic...


Părintele Cătălin Dumitrean

Echipa Cenaclului Lumină Lină la Târnava: Nelu Ivan, Ștefan Ion, Mihai Doda, Andrei Lazăr, Alexandru Dănilă, Romică Halmaghi, Florin Loloiu, Valentin și Dumitru