miercuri, 17 septembrie 2014

ARDE INIMA CLUJULUI - PARTEA A DOUA... FAMILIA RĂDUȚ...

 DEZVĂLUIRI PE CARE NU LE ȘTIȚI... SAU,CUM SE PREGĂTEȘTE UN MINUNAT CONCERT....
Clujul etern... Mi-a fost greu să ajung cu Cenaclul în Cluj... Mi-au trebuit vreo trei ani de zile până când a reapărut un coleg uitat... Părintele Ilie Răduț și soția sa Ramona... Doi oameni de cuvânt și de pasiune creștină... Doi oameni adevărați... Doi oameni incredibili... După familia Părintelui Lazăr din Cioceni și familia Părintelui Cioară din Hădăreni... familia Răduț este a treia noastră inimă... Inima Clujului...

Ei sunt autorii celor trei concerte de la Cluj-Napoca... Le țin minte ca pe o poezie...1 Decembrie 2013...debutul... 9 Martie...Confirmarea... Mai greu ca prima dată parcă... Apoi,strălucirea... Concertul de duminică... Al treilea de la biserica Sfântul Lazăr... Doamne, ce emoții am avut... Doamne, ce greu mi-a fost... Mă pregătisem ca pentru GALA 1000... Eram istovit de telefoane... Biata doamnă Ramona, cât a mai trebuit să suporte... Zeci de apeluri... 
IATĂ O MICĂ STENOGRAMĂ...FĂRĂ LOGICĂ, DAR PLINĂ DE VIAȚĂ:

ALO... Tot eu vă sun... Da, părinte.... Știți, vine și X la concert... Alo.... Dar mai vin încă doi... Da, se rezolvă, părinte... Alo, știu că vă e greu.... Dar, nu am la cine să apelez... Suntem mai mulți... Mai e nevoie de o cameră... Ba nu, de două... Auăleu, nu răspund cei de la RADIO-RENAȘTEREA... Publicitatea e mai grea... Nu se știe de concertul de duminică... A, ba nu, am auzit eu știrea....Oare vine lumea?... Ce să facem, a mai apărut încă cineva... Trebuie două camere de vineri... A cât, Aproape 400 de lei... două camere... Cum, atâta? ... Hai  totuși să rezolvăm, să fie bine... Vă rog, eu depind de ei... Suntem șase mașini... Deși, suntem misionari, n-ar trebui... Da, nu se poate undeva mai ieftin...  La Casa Armatei... A, e în renovare... Cum, doriți ca noi să ne simțim bine? Mulțumim frumos!... Bine, fie... Dar, știți... Sâmbătă ne trebuie șase camere... Da, mai trebuie una...Șapte... Da, e rezolvată problema... Cum? Ce cântăm? ... Păi,ne dăm și sufletul... La Liturghie...stați liniștită cântă și băieții... Cum, nu e cazul să își dea și sufletul pentru eforturile gazdelor...? ... Duminică? Micul dejun?   O nu... Nimic... Fără micul dejun... Doar suntem teologi... Fără cafea... Cine mai vine? Domnul Timiș? Da, să vorbim pe rând,și scurt...ca să fie cântece mai multe... Știu, pricesne...  Combustibil? A, e o problemă...Dar, avem canistre la noi, am venit pregătiți...Ne descurcăm, nu mai e nevoie de altceva și așa ați făcut prea multe... Facem ce putem... Părintele Mărcuș, să aveți puțină grijă... A, e totul minunat... Masa, de post... Nu, e bine așa... Ajunge... Suntem mulțumiți... A fost bine... Deosebit...

Cam așa au sunat sutele de minute, între mine și familia părintelui Răduț... Totul pentru un singur concert... Totul pentru o amiază excelentă... Plină de putere patriotică și de iluminare ortodoxă... Totul pentru a duce mai departe lumina cea lină a Cenaclului nostru...

Mulțumim familiei Răduț... Mulțumim Cluj-Napoca... Sunteți minunați...