joi, 24 decembrie 2015

MESAJUL DE NAȘTEREA DOMNULUI AL PĂRINTELUI CĂTĂLIN DUMITREAN!

   În ultima vreme am hotărât să nu mai dau sfaturi duhovnicești pe internet. Și bine am făcut, căci ce folos să-ți dai cu părerea despre Dumnezeu, despre Sfânta Liturghie, despre sărbători, dar faptele tale reale să fie pline de întuneric. Este plin internetul de citate și foarte gol de fapte... Astfel că, am hotărât să fiu rezervat în atitudini, iar exploziile de energie spirituală să mi le consum în biserică, la slujbe, la spovedit și în concertele cenaclului.

   
   Foarte mulți din cei care mă cunosc au observat că nu pot comunica cu cei care vin la spectacole doar ca să fie martorii unui simplu act artistic. Ca să fiu mai explicit, i-am rugat pe toți spectatorii concertelor noastre, ca să nu uite să fie oameni ai rugăciunii, pentru ca tot ceea ce noi spunem în manifestările noastre să primească și o împlinire concretă. Adică, de pe scenă ar fi bine să trecem la rugăciune și invers. La fel și colegiilor mei, care poate că mai aveau unele obișnuințe trecute sau chiar ezitări în a trata cu responsabilitate mersul la Sfânta Biserică, le-am dat imboldul sigur de a recupera timpul pierdut și a deveni oameni de strană, adică să încerce a se smeri și atunci când nu participă efectiv la un act de mărturisire personală a propriei vocații, deci să meargă mereu la slujbele frumoasei noastre biserici . Zis și făcut. Marea majoritate a membrilor de astăzi ai Cenaclului Lumină Lină sunt la acestă oră oameni care cinstesc Sfânta Liturghie, postitori, smeriți, răbdători în toate, buni familiști și consecvenți practicanți ai rugăciunii personale.
   
   Încercând să transmit un mesaj de sărbătoarea Nașterii Domnului, nu pot spune decât atât: 
SĂ MERGEM DE SĂRBĂTORI LA SFÂNTA BISERICĂ!

Să fim oameni ai cumpătării și să nu ne îmbuibăm pântecele cu mâncare și băutură. măsura să ne fie condiție umană. 
Să nu colindăm sau să benchetuim în timpul slujbelor din biserică. 
Să evităm localurile în care se fumează și se clevetește. 
Să evităm a intra în casele în care sunt patimi. 
Să nu stăm la masă cu cei care nu ne respectă curățenia trupească și sufletească. 
Să fim liniștiți și să citim cât mai mult din Sfintele Scripturi.
 Să îndemnăm oamenii să vină la slujbe și să ne oferim chiar noi drept exemplu bun de urmat!
VĂ MULȚUMESC!
SĂRBĂTORI ÎN PACE!