duminică, 6 martie 2016

SLIMNIC-348! MAI MULT DECÂT FRUMOS!


La Slimnic a fost unul din frumoasele concerte ale cenaclului și aș vrea să-mi argumentez această afirmație pe lacrimile și aprecierile celor aproape 300 de oameni care au umplut până la refuz biserica satului. Rețin și acum în minte, cum am încercat la sfârșitul concertului ca să ies afară din biserică, în timp ce oamenii stăteau cuminți ca să se închine la Icoană și zeci de bunicuțe încă mai plângeau. Se ridicau de pe scaune, se uitau uimite spre noi și apoi ne întindeau mâinile ca să ne mulțumească. Cu cei mai mulți dintre săteni ne-am îmbrățișat. Iar unul dintre consilierii bisericii mi-a spus: ”Nici nu am putut să cânt, așa cum ne-ați îndemnat, pentru că am plâns tot timpul. Pentru neam și pentru ceea ce ne-ați oferit. Vă mulțumim!

Grupul psaltic al studenților teologi a fost o pată de culoare cu totul deosebită în acest peisaj. Nu este priam experiență de acest gen al Cenaclului Lumină Lină, ca să aducem și muzica bizantină în ambianța concertelor noastre, dar o fost o frumoasă reușită. Și Sfânta Liturghie a suna t altfel, parcă se făcea în cer. Iar colegii din grup s-au străduit să intre cu glasul lor curat și în calupul cântecelor patriotice, ceea ce a dat măreție interpretării noastre.

Mai vreau să remarc un fapt deosebit de sensibil, felul în care priceasna ”De-aș ajunge cea mai mare slavă pământească” a ajuns să fie o adevărată predică în inima oamenilor. Iar felul blând al interpretării lui Nelu Ivan oferă consistență și credibilitate celor spuse. La fel și Andreea a fost la înălțime. O mică comoară pe care o avem chiar în ”casa noastră”, cu o exprimare deosebită la cântecul ”Un singur dor mai am și eu”.

În rest, cronica nu are nevoie de prea multe cuvinte. Un concert mai mult decât reușit,nu foarte lung, dar suficient pentru ca mesajul nostru misionar să fie înțeles. Și e așa de bine...