vineri, 3 iunie 2016

DESPRE SUFERINȚĂ, ALEGERI LOCALE, RUGĂCIUNE ȘI DRUMUL SPRE ITALIA CU PĂRINTELE CĂTĂLIN

Dragii mei!
Priviți ce frumoși sunteți! În lumina eternității, păreți de nerecunoscut pentru ”alții”, dar pentru voi, sau pentru Maica Domnului sunteți cei mai frumoși.
Nelu Ivan, Romică, Părinte Alexandru, domn Sorin, Ștefane Și voi toți ceilalți, vedeți că nu vă lipsește nimic. Aveți lumina lui Hristos și bucuria de a fi format un grup de sfântă lumină. Vă știu gândurile și vă port uneori și crucea, dar sunt fericit să o pot face. Cu voi împreună merită să duci această cruce. Și la bine și la greu...




Vin alegerile locale?
Nu vă mai puneți nădejdea în oameni. Ei sunt trecători. Dar idealul nostru creștin-românesc este etern. Nimeni nu poate face ceva fără de Dumnezeu și nici cei ”noi” care vor veni după cei ”vechi” nu vor schimba multe... Străzile se mai pietruiesc, dar caracterele se călesc prin rugăciune și continuitate în misiune. 
Starețul Tadei al Serbiei spunea așa: Îi certăm mereu pe politicienii care sunt la putere, dar ei sunt copiii noștri. Noi, cei bătrâni, suntem vinovați, și nu ei, căci noi le-am dat pilda pe care o urmează în viață” Cât adevăr, dar el este un adevăr doar pentru inimile care-l știu pe Hristos!

DE CE SUFERIM UNEORI?

Imagini pentru citate staretul tadei
Starețul TADEI
M-am întrebat uneori de ce totuși suntem triști. V-am văzut și pe voi, m-am văzut și pe mine uneori încercat de tristețe. La cenacluri, pe drumurile deplasărilor sau chiar în timp ce ne exprimam cântecele la microfon. Și tot bătrânul stareț Tadei ne răspunde, de luat aminte: ” Suferim pentru că gândurile și dorințele noastre sunt uneori și rele”. Mă gândeam că de multe ori, la concerte tragem după noi  omul cel vechi ”de ieri”, poate și ”patimile” de alaltăieri sau mai știu eu chiar și de azi. Și nu e de vine misiunea sau Hristos. Misiunea noastră nu este obositoare, ci eliberatoare de durere. Doar că ea nu poate ține locul virtuții. Ea ne sprijină să avem gânduri senine și fără de această misiune vă spun că am fi arătat și mai triști, și mai bolnavi și ne-am fi îngropat definitiv talanții. De aceea suferința ne aparține atunci când o lucrăm în lume, și ea se estompează în Cenaclul Lumină Lină.

RUGĂCIUNE, RUGĂCIUNE, RUGĂCIUNE..

Noi trăim frumos prin cântecele noastre. Puțină rugăciune în plus o să ne facă și mai frumoși. Genunchii plecați liniștesc gândurile. Și rămân la același stareț Tadei care spunea: ”Când vă rugați așa să spuneți rugăciunea, știind că Dumnezeu vă ascultă” Noi nu vorbim în gol atunci când ne rugăm. Și orice zi vă rugăciune este o zi pierdută. În rai, ne va pare rău de fiecare zi în care nu ne-am făcut rugăciunile și de fiecare clipă în care am crezut ă Dumnezeu nu este lângă noi. Deci, să ne rugăm și laolaltă și în Biserică și în particular.

DUMINICĂ REPETIȚIE GENERALĂ, APOI VIA ITALIA...

Duminică ne revedem la repetiția generală. Pe ploaie, pe soare, pe orice fel de a fi... Avem datoria de a ne bucura de iubirea lui Dumnezeu, care ne trimite din nou în misiune. În Italia unde românii ne așteaptă. O să ne pregătim frumos și vom dărui tot ce avem mai bun în noi... 
Vă doresc pace și iubire! 

Părintele Cătălin Dumitrean