sâmbătă, 6 august 2016

DIVINUL SIBIU A OMAGIAT 7 ANI DE LUMINĂ LINĂ!


Ieri, în jurul prânzului, primesc un telefon de la Părintele Doru Gheaja: ”Părinte drag, îți spun sincer, nu mai pot de fericire. A fost așa de minunat la GALA 7 ANI, că nici acum nu mi-am revenit. Ați egala Cenaclul Flacăra, vorbesc de entuziasm, de acești oameni minunați pe care îi ai acolo și pe care nu știu cum i-ai adunat. Mi-ai mai zis că te ocupi de ei săptămânal, că au venit cu necazuri la tine, dar să ști că se vede treaba că i-ai învățat altceva. Sunt altfel... Și, dacă mă gândesc bine, cât pot, te rog să mă crezi, eu merg cu tine până la capăt... M-au sfătuit chiar ”unii” din Sibiu, să nu mă alătur ție, dar erau tare invidioși... Măi, acum îi înțeleg și de ce... Lumea te iubește, iubește cenaclul și au un respect enorm pentru toți colegii tăi... Sunt oameni adevărați. Nu știu cum i-ai unit, cum i-ai strâns, cum îi faci să fie așa de dăruiți tot timpul. Se vede că cine se seamănă se adună...” Și cu acestea spuse, părintele Doru a continuat preț de aproape o jumătate de oră să vorbească la superlativ de emulație serii de joi, fapt care mi s-a părut extraordinar, mai ales pentru că aceste vorbe vin din gura unui mare preot și a unui român adevărat...

Aș fi dorit să scriu o cronică mai lungă a concertului de la Sibiu. Efectiv nu am putut. A fost atât de deosebit încât mi s-au blocat din nou cuvintele. Știam că bunii mei colegi așteaptă cronică. Aș fi vrut să scriu mult, mult de tot... Dar ce? Cum? Spuneți voi cum ar fi fost titlul sau frazele acestei cronici. Și m-am simțit neputincios, iradiat de sublimul unui concert lung de aproape 4 ore, plin de evenimente speciale, de la premierea copiilor ce au participat la ATELIERELE CREȘTINE DE VARĂ și până la distincțiile acordate membrilor cenaclului. Cântece frumoase, cu Nelu Ivan, Romică, Andreea, Andrei, Părintele Alexandru, Sorin Popa și toți ceilalți. Lume multă, parcă niciodată nu s-au strâns atâția creștini în curtea bisericii, oameni ce au realizat o seară de vis. De fapt, apogeul serii a fost spre final când s-a lăsat noaptea, când reflectoarele construiau o atmosferă fascinantă, iar, la inițiativa lui Nelu Ivan, s-a cântat HORA UNIRII. Lumea și-a dat mâna și atunci am înțeles încă și încă o dată că acest cenaclu este vital ca să existe...

... Am întrerupt din nou scrierea acestei cronici, pentru că chiar acum m-a sunat din nou Părintele Doru și am vorbit iarăși de această seară superbă. Și de următorul concert de la Brateiu. Și sunt fericit. Îmi dau seama că existăm și că suntem necesari. Că, îmi spune în telefon Părintele Doru:
”Voi sunteți urmașii de drept al Cenaclului lui Păunescu. Cu cea mai frumoasă tentă creștină!” și aceste vorbe îmi dau aripi, mă flatează și mă determină să merg cu bucurie mai departe...

A fost iată și GALA 7 ANI! Și anii vin și noi mereu și mereu între români. Plecați de acasă, îi găsim pe români acasă. Și ne bucurăm că ușa este pururea deschisă...