marți, 6 decembrie 2016

CENACLUL LA T.V. TRINITAS ȘI AȘTEAPTĂ CU EMOȚII CONCERTUL DE LA MEDIAȘ...

E foarte simplu! Cenaclul Lumină Lină există la cote bune de erudiție și bun simț artistic. Aseară, în fața unei întregi ”armate” de cameramani, ingineri de sunet și regizori, am filmat pentru EDIȚIA SPECIALĂ DE CRĂCIUN  a Televiziunii Trinitas. Ca să ajungi cu acest cenaclu pe postul oficial al Patriarhiei Române nu e puțin lucru. Și tocmai membrii ai cenaclului au fost selectați să intre în casele românilor, duminică 25 decembrie la ora 13, exact când lumea este la masă, în ziua de Crăciun. Superb! 
S-A FILMAT LA BISERCA T.B.C și la reședința Mitropoliei. Au fost prezenți Nelu Ivan și Părintele Doru Gheaja, după cum au solicitat nominal chiar regizorii de le București. Una peste alta este o mare onoare pentru întreg cenaclul nostru și mulțumim domnului Ciprian Olinici că nu ne-a uitat...
...
GALA 400, TOTUȘI LA IAȘI
Am renunțat la câteva concerte,astfel că în 23 IANUARIE vom fi la IAȘI. Acolo va fi GALA 400 a CENACLULUI LUMINĂ LINĂ! Este extraordinar acest lucru și vă rog să mă credeți că nu am cuvinte să-i mulțumesc lui Dumnezeu pentru acest lucru. La IAȘI în ZIUA UNIRII. Și încă o informație, acest concert va fi integral televizat pentru Televiziunea Trinitas.
...
Pregătim acum concertul de la Mediaș. Îmi doresc ca sâmbătă să avem o repetiție generală cu toți colegii. Lumea mă întreabă ce se întâmplă cu Vali Rațiu și Florin Loloiu- băieții de la orgă. Sunt multe mesaje în acest sens. Eu cred din suflet că vor reveni în cenaclul nostru. Vali se însoară în ianuarie și a lăsat-o puțin mai încet cu spectacolele caritabile, Florin îmi promite că la prima ocazie când va avea timp nu va lipsi. Eu consider că sunt încă membri activi ai cenaclului.  Rugați-vă și pentru ei ca să revină lângă noi... Îi prețuiesc mult. Și ca oameni, și ca profesioniști... dar în primul rând ca oameni...
...
MEDIAȘ- va fi public?
Domnului Ioan Opriș din Mediaș, care mi-a trimis un cald și frumos email, vreau să îi răspund așa:
Mai întâi vă citez:
”Concertului de Mediaș aș vrea să încercăm o mai bună mediatizare. Azi m-a sunat cineva din Mediaș și mi-a spus că nu a auzit de concert. Nu știu ce să spun, eu ma fost la Mediaș cu afișe, am dat invitații, dar nu mă pot duce la Radio Mediaș sau al late instituții cu afișe. Desigur, că trebuie mult umblat, ca să poți să asiguri prezența în sală a medieșenilor.”
Domnule Ioan,
  Vă înțeleg bine și vă mulțumesc de grijă. Și, dacă tot veni vorba de organizare, vă rog să mă credeți că am ajuns să am multe frisoane și emoții când vine vorba de un concert după-masa. Organizatorii se laudă ca va fi bine, dar de multe ori nu este chiar așa de bine... Preoții se  laudă și ei că au spus în biserică și că ”toată lumea știe”. Apoi, la concert vedem ce se întâmplă. O concluzie îmi permit să trag, totuși, nimeni nu se agită așa de tare ca mine. Dar...Iertați-mi mândria... Mă agit pentru acești oameni minunați care sunt membrii cenaclului și pentru extraordinarul lor mesaj sufletesc pe care îl propun publicului... Dar nu pot face minuni... Uneori sunt chiar singur și mă bazez doar pe ”fie ce o fi”...
Gazdele, din nefericire,uneori, și acum nu vorbesc de ce va fi la Mediaș,  parcă nu au cu toții în sânge ”zbuciumul organizării” și ”motivația” de a se mișca... Repet, doar unele dintre gazde...Nu aleargă, nu dau telefoane, nu fac și ei un afiș din banii lor, nu dau invitații, nu găsesc soluții atractive ca să vină lumea la concert. Dânșii se bizuie mai mult pe inerție, și de aceea am ajuns să cântăm și la săli destul de sinistre. Păi ce să ne mirăm de lipsa publicului când nici familiile organizatorilor nu vin la concerte... Și e mare păcat de valoarea acestui cenaclu... Mare păcat de fiecare concert... mare, mare, mare păcat că nu e mai organizat și văzut de mulțimi de oameni... 
 Noi nu venim într-o localitate doar pentru a sta la o masă ”bună” după concerte, pentru că de obicei la acest capitol gazdele sunt la înălțime, noi venim pentru ca să transmitem mesajul nostru la câți mai mulți spectatori...  Și atunci?
Imagini pentru medias sala traube

Îmi  sugerați ca să ajungă afișele și la Dumbrăveni, la Hoghilag, la Brateiu,la Alma,  etc, adică pe unde avem ”relații”, că și de acolo ar veni, dacă ar ști, mulți oameni la concert. Mda, dar cine are interesul să le aducă acolo și cine stă să le pună pe afișier? Sau să aducă oameni la concert?  Să nu credeți că viața cenacliștilor este una 100% destinată acestui fenomen artistic. Sincer să fiu, așa cred și eu că noi avem primul interes, dar de cele mai multe ori mă bucur să-i văd venind la concerte, deci tare greu să le mai cer să pună afișe. 

Îmi spuneți așa de frumos, că ați cochetat cu arta și în tinerețe, ca membru al Cenaclului Gaudeamus din Cluj, că ați cântat și la chitară, și că vă duceați chiar dumneavoastră, membri cenaclului și îi ”agitați” pe toți posibilii spectatori cu concertele dumneavoastră... Că puneați afișe și ”ilegal”, că făceați bilete scrise de mână și că sunteți gata să ne ajutați și pe noi... Frumos! Dar, mă gândesc că dacă, de exemplu, toți preoții care au beneficiat puternic în parohii de acțiunile cenaclului, ar face la fel, măcar în semn de recunoștință pentru ceea ce am făcut la ei în sat, atunci am avea mai mulți spectatori. Cine? Credeți că preoții din zona Mediaș sau Dumbrăveni fac unul așa ceva, dacă acțiunea nu se petrece chiar la ei în comunitate? Eu nu cred!
O SOLUȚIE PENTRU MEDIAȘ
   Nu știu ce să zic de Mediaș. Am o ciudată presimțire că nu va fi așa de multă lume... Așa, de bine de rău, am dat și noi niște invitații, dar parcă nu e, emulația pe care o doream. Ceva nu e în regulă. Fiți sigur că sunt realist și nu mă bazez pe acele invitații date prin biserici, nici pe promisiunile că vine ”unul și altul”. Oamenii trebuie ținuți foc continuu în priză... Parcă se poate mai mult; o să-i rog pe bunii mei colegi Nelu Ivan, pe Romică, oameni de jertfă și de caracter, să facă în zilele ce vin un efort în plus pentru organizare. Ei sunt chiar din Mediaș, deci au o mai mare priză la instituții și oameni.
   Și încă ceva... Acest concert nu are un organizator anume, deși, de obicei, nu este treaba cenacliștilor să organizeze, noi totuși, din dragoste pentru Mediaș, am fost aceia care am propus și ne-am asumat răspunderea aducerii publicului la acest concert. Deci, o să luăm act de ceea ce ați spus și o să facem noi treaba unor posibili organizatori. Să vedem cum, că zilele trec și chiar nu știu cum... Poate pe net să fim mai incisivi, poate să mai suplimentăm afișele, poate să mai meargă colegii din Mediaș,  fiecare cu invitații pe la prieteni, pe la instituții, pe la radio, pe la televiziune... Nu știu, dar hai să încercăm...  Romică cunoaște multă lume, Nelu Ivan este un om important în oraș și foarte respectat... Să vedem cum...
    Mediașul are acum mănușa provocării... Iar pe 22 o are Sibiul...
Oricum domnule Ioan Opriș vă mulțumim  că ne-ați atras atenția. Scopul nostru este să ne apropiem posibilii spectatori. Și, nu uitați că vă așteptăm la concert!