duminică, 18 decembrie 2016

LA BRATEIU...aproape de Hoghilag....

Brateiu. Locul: Căminul Cultural. Spectatori: circa 300. Atmosfera: deosebită. Au fost prezenți, în deschidere mai mulțicântăreți de muzică populară, care au încălzit publicul. Păcat însă că unii dintre „rapsozi” nu au evitat cântecele lumești, uitând căne aflăm în Post. Calitatea spectacolului: Cenaclul nu a avut o formulă completă, dar cei care au fost pe scenă și-au făcut pe deplin datoria. Plusuri: Sorin Popa a reușit din nou să producă emoție colectivă, colindele sale fiind foarte bine gustate de public. 
    Drumul spre Brateiu l-am făcut cu mare drag. Deși, trebuia să primesc zeci de persoa
ne la spovedit, la Biserica de pe strada Dealului, am pus mai presus de orice dragostea față de cenaclul nostru. Și mai ales respectul pe care îl port față  de colegul meu Romică, cel care ne-a invitat să facem o ”surpriză” prietenilor din Brateiu. Mă frământam că o să las oamenii fără duhovnic în acea zi, mai ales că aveam și alte probleme tehnice la biserică, dar am spus că orice se poate atunci când iubești o echipă, mai ales că preotul trebuie să facă ”totul în toate”, și să facă față la orice solicitare, astfel că nu puteam lipsi de lângă colegii mei, mai ales că Sibiul nu este așa de departe de Brateiu.Spre mirarea mea, am întâlnit niște oameni deosebiți de interesați de Cenaclul Lumină Lină, prietenii din Brateiu, care au fost și marți la cenaclu, la Mediaș, și acum veneau să ne vadă din nou. Le-am simțit dragostea de cenaclu și am înțeles că dincolo de orice comentariu al nostru, există oameni pe care cenaclul a avut puterea de a le schimba caracterul și a-i face dependenți de orice astfel de clipă istorică,așa cum sunt clipele oferite de grupul nostru.
   
   A   fost frumos la Brateiu. Emoționant. Și chiar am realizat un recital bun, cu oameni care au plecat acasă având ochii plini de lacrimi. Oameni buni, români curați și demni. Creștini fără de care România ar arăta mult mai tristă. Păcat că acestor oameni, unii așa ziși ”artiști”, rupți de orice Dumnezeu, dezrădăcinați de adevăratele tradiții, le-au oferit  în sală un program chipurile folcloric, ca să nu mai scriu de alte ciudățenii din culisele și din afara scenei. Organizatorii au fost însă foarte bine intenționați și până la urmă prezența Cenaclului Lumină Lină a salvat oanoarea semnificației Crăciunului.
   Ca de fiecare dată am fost incisivi și curajoși. Am spus adevărul pe față, am făcut ordine în publicul mai nărăvaș și ma cântat melodiile noastre naționale. Cu demnitatate. Și bine am făcut. Așa că, întâlnirea d ela Brateiu, foarte aproape de Hohilag, a fost un preambul la ceea ce va fi în27 la biserica de acolo. Deoarece, la sfârșit, marea majoritate a credincioșilor ne-au spus simplu: Nu vă uităm! Ne vedem în 27!

Părintele Cătălin