marți, 18 iulie 2017

LA MULȚI ANI PĂSTOR DE CONȘTIINȚĂ NAȚIONALĂ! UNICUL ȘI MINUNATUL DORU GHEAJA!

Imagini pentru parintele doru gheaja
Imagini pentru parintele doru gheaja   Ce mult îl iubesc pe Părintele Doru Gheaja. Și cât de mult mi-am dorit să-l cunosc atunci când mi se părea un munte de românism pe scenele Cenaclului Flacăra. Și iată privilegiul împlinit, căci astăzi sunt drag asemenea celor din familie. Îl iubesc și parcă e ”bunicul” meu, deși numai a bătrânețe nu aduce părintele, prin vitalitatea pe care o degajă în grupul de ”lumină lină”. Face ce face și parcă ne trezește pe toți din amorțeală, mai ales că firile noastre sunt boeme, hipersensibile și poate chiar prea analitice. Părintele însă nu stă ” de vorbă” cu inerția, cu ”oboseala”, cu frământul. Pentru el a te opri dintr-un drum înseamnă a pierde făgăduința de sine, pariul cu tine însuți sau chiar drumul spre rai. Pentru Părintele Doru Gheaja totul înseamnă biruință, acel ”hai să mergem mai departe” atât de greu înțeles de români.
   Mi-e tare drag. Mi-e indispensabil și nu știu cum să fac să treacă de sută cu cenaclul la braț. Când îl văd între noi parcă totul renaște. Și eu am putere să mă reped în orice colț al țării și să-i spun Măriei Sale Poporul Român: Iată-mă” Sunt prezent!
La mulți ani drag Părinte și nu uita că dragostea niciodată nu piere!


DORU GHEAJA
(poem dedicat părintelui, scris în seara de 18 iulie, la ora 22)

Dacă munții au un nume și izvoarele un dor,
Dacă lecția iubirii ni-e istorie și cuget,
Iar de dragul României nu mi-e teamă ca să mor,
Să vă dau un leac la toate, Doru Gheaja și-al său suflet.

Dacă pierdem Basarabii, Bucovine și alte lacrimi,
Dacă mai avem uitare pentru tot ce-a fost iubire,
Vă dau tot un nume unic, călăuză printre datini,
Doru Gheaja, suflet mare și a sa sfântă trăire.

Dacă cei ce luptă astăzi, obosesc de atâta jale,
Dacă vreți model de viață împotriva renunțării,
Vă îndrumă cu nădejde omul ce-a rămas pe cale,
Doru Gheaja se numește, un oștean din oastea țării.

Dacă Dumnezeu își cheamă slujitorii în altare,
Dacă Sfânta Liturghie sună în inimi mai senină,
 Un păstor îi dă putere și lumină și candoare,
Doru Gheaja, care cântă cu trăirea sa divină.

Și acum când este vremea de-a rosti și noi cuvinte,
Ca urări de bucurie că  ne este tot în toate,
Ne rugăm la cer cu mintea și cu inima fierbinte,
Doru Gheaja să trăiască, LA MULȚI CU SĂNĂTATE!

PĂRINTELE CĂTĂLIN DUMITREAN

CUVÂNT DE LA NELU IVAN
Preacucernice Părinte Doru Gheaja,

Imagini pentru parintele doru gheajaPrin grația lui Dumnezeu, ne-a fost dat să vă întâlnim și să trăim împreună momente cu înaltă încărcătură emoțională, care vor rămâne pentru totdeauna în inimile și sufletele noastre.
Deși sunteți persoana cu cea mai ridicată experiență de viață dintre toți membrii Cenaclului Lumină Lină, știm că aveți sufletul cel mai tânăr și asta ne bucură nespus.
Permanenta prezență de spirit, buna dispoziție, gândurile bune și sfaturile dumneavoastră sunt medicamentul de care noi avem nevoie în această lume atât de complicată.
Fie-vă viața numai lumină, ca în lumină să dăinuiți, pentru credință și fericire, La Mulți Ani, să ne trăiți !

Fam. Ioan și Mirela Ivan